מהי פרולותרפיה?

פרולותרפיה נמצאת בשימוש כבר למעלה מ-80 שנה, אך ההתוויות והפרוטוקולים הנוכחיים לטיפול, נכתבו ע”י ד”ר ג’ורג’ האקט בשנות ה-50. ד”ר האקט גילה שהזרקת תמיסה המעודדת חידוש תאים לסיבי הרצועות, גורמת לעידוד בייצור של הרקמה הסיבית ובכך מביאה לחיזוקן והידוקן של הרצועות. במשך השנים, גילה ד”ר האקט כי השיטה פועלת באותו אופן גם עבור גידים, שרירים, מפרקים ורקמות החיבור בחללי המפרקים. פרולותרפיה הוכחה כטיפול יעיל בחולים הסובלים מאי יציבות מפרקית עקב נזק לרצועות, העמסת יתר, דלקת שרירים ושלד, גידים כואבים ומנוונים ודלקת מפרקים ניוונית הקשורים אליה.

פרולותרפיה היא שיטת הזרקה רגנרטיבית (מלשון רגנרציה=התחדשות) לא כירורגית, של תמיסה המעודדת את יכולת הריפוי העצמית של הגוף באזור המטופל, שיביא לתיקון ולצמיחה מחודשת של רקמת חיבור, רצועות, גידים, שרירים ומפרקים.

פרולותרפיה פועלת באותו תהליך שגוף האדם משתמש בו באופן טבעי. כדי לעורר את מערכת הריפוי של הגוף, המתבטא בתגובה בתהליך הנקרא דלקת. כאשר הגוף מפתח תהליך דלקתי, הוא בעצם ”קורא” לתאי הדם להגיע לרפא את האזור הפצוע. שיטת הפרולותרפיה כוללת הזרקת תמיסה לרקמות החיבור, הגורמת לתגובה דלקתית שמשפעלת את תהליך הריפוי, ולאחר מכן, מעודדת צמיחה של רקמות חיבור. הרצועות והגידים הנבנים לאחר פרולותרפיה נראים זהים לרקמות הרגילות, אלא שהם עבים יותר, חזקים יותר ומכילים סיבים בעובי שונה, המעידים על יצירה חדשה ומתמשכת של רקמות.

מחקרים רפואיים הראו כי פרולותרפיה היא חלופה יעילה, אמינה ומשתלמת לטיפולים כירורגיים. בהתבסס על תוצאות מחקריות וקליניות מקיפות, פרולותרפיה יכולה להיות עדיפה על פני טיפולים רבים אחרים בהקלה על בעיות של כאבי מפרקים ועמוד שדרה כרוניים, פריקות חוזרות, דלקות כרוניות במפרקים וברקמות החיבור, קריעה/מתיחה של רצועות, גידים ושרירים, ובעיקר בהחזרת אנשים לאורח חיים שמח ופעיל.

למי מתאים פרולותרפיה?